14 Kasım 2012 Çarşamba

GEMI İLE YUNAN ADALARI-SANTORİNİ

ve Santorını..hanı hep şu resimlerime hayran hayran baktığımız vaybe dediğimiz ada....
gemideki herkes Santorınıyi bekliyor..

sabah 09:00 da gemının 3. katında toplanıyoruz botlarla adaya geçeceğiz.Santorınıde  liman yok volkan patlaması olayından dolayı..biyere iskele gb bişii yapmışlar iskele yapılacak gb değil çünkü.
motorlara binip adaya yaklaşırken tepede yaşam dışında hiçbişii yok diye düşünmeden alamıyor insan kendini...

motorlardan inilince yukarı yerleşime çıkmak için 3 yolumuz var..
ya eşeğe binilecek.ya merdivenler tırmanılacak..yada telefirik.
bizler tabiki telefiriği tercih edip 4 er kişilik telefiriğe atlayıp muhteşem manzara eşliğinde tepeye çıkıyoruz.

manzara şahane..
hani hiçbitura katılmadık dedimya gene katılmıyoruz ne gerek varsa zaten şu turlara .........

meşhur köy Oıa gitmek için otobüse binmeliyiz.ama önce tepeden bi izliyoruz Santorınıyı harıka gözüküyor.
bir arkadaşımın tabırıyle 10ar kg lık beyaz*mavi boya harıkası..
evet öle .....bu adayı böle pazarlamak harıka ötesi bence...
manzaraya doyamamak bembeyaz heryer.alaçatı bodrum karması buradada devam ederken bayıla bayıla geziniyoruz.

diğer yunan adalarında olduğu gb buradada eşek pek meşhur..ve galiba en çok fotoğrafı burada çekiyoruz. fotoğraf makınası..telefon..ıpad...ne bulursak çekiyoruz....
otobüsler tıklım tıklı herkes oıa ya gitmek için koşturuyor...buradada yollar dar ve kavıslı..ve çok çorak..bozcada ada geldi aklıma orada........

yolboyunca şapeller....hergördüğümüz mavı kubbeye hah geldik mi diyoruz ve köye varıyoruz

dar beyaz sokaklar..takılar..tokalar..turıstler.....çoluk çocuk ve tabii eşekler...ve kokuları.....
biyerde gezinirken aslında bi evin çatısındasınız..yada balkonunda enteresan evler...enteresan bi düzen..burada olsam yaşlanmam düşünceleri.herakşam bi 70 lik muhabbeti...

bu arada adada pek çok sanat galerisi de mevcut gezebildiğimiz kadarını geziyoruz..
aslında planda plaja gitmek de vardı..siyah kumlu plajı çok merak ediyorduk ama santorını öle güsel ve öle gezilesiki plaja gidemiyoruz..bide uzak kalıyor
2 otobüs yapmamız lazım..ve gemiye dönmek içinde motor saatleri belli.

önce santorınıde PİTTA yiyoruz.bizim dönep pidesininn içine et tavuk yada vegetaryan yapıyolar fena değil..amafazla soğanlı idi..

ve sonra tabiiki dondurma buradada dondurma harika..ama almayadakıler kadar değil:))

bu yazıyı yazarken farkediyorumki asıl süper resimler ıpad de kalmış :((

koştura koştura teleferiğe binip aşağıya iniyoruz..free shopa girip alışveriş yapıyoruz çikolata alamıyoruz çünkü biizim buradan rota çeşme...ve hava çok sıcak .........ama Santorınıyı kesınlıklebır kez daha gelmelı olduğumuza karar veriyorum

adaya veda ediyoruz..hoşçakal deyip gemiye çıkıp akşam yemeği için hazırlanıyoruz..
gemide son akşam yemeği..
paskal buzdolabımızı kilitlemiş..
giyinip yemeğe gidiyoruz..yemek ,,showw uyku ve ertesi sabah alsancakta uyanıp...gemı ile yunan adaları turumuzu başladığımız yerde bitiriyoruz.

gemi ile tatil: entersan..herkesin belki hayatında 1 kes yapması gereken bir tatil şekli..
çocuk için inanılmaz heyecanlı bi serüven.......

gemide herşey var....ne aç ne susuz kalıyorsunuz..sadece demleme çayı özlüyorsunuz..gençer çeşmeye geçer geçmez çaya verdi kendini....

her sabah başka limana uyanmak..çok heyecanlı..yenı yerler yenı yenı dostluklar ediniyorsunuz....