24 Aralık 2012 Pazartesi

Almanya

hep istemıştım Almanyayı görmeyi hayalımdeki Almanya ile gittiğim almanya çok farklıydı ama....

Öncelikle Almanyaya gitmek için vize olayını halletmek lazım .benım gb ani kararlar verip önce uçak biletını alıp sona nasılsa vizeyi hallederim diye bi işe atlarsanız ortada kalabilirsiniz heleki ülke Almanyaysa...

Vize için konsolosluk benım bilet tarıhımden 10 gün :)) sonraya randevu tarıhı verince işe benım vizeci dahil oldu.abla biz sana Fransa vizesi alalım kolayca veriyolar polis niye buraya geldin diye sorduğunda ucuz bilet buldum der geçersin dedi.  vizeyi aldı o kendi olayını bitirdi ama benım ınternetde yaptığım araştırmalarda polısın bu şekilde gelen 3-5 kişiyi geri yolladığını okuyunca accık tırsmadım değil...

sabah düsseldorf uçağı için hazırlandık.....

uçak düsseldorfa indi uçaktan çıkıp pasaport kontrolundeki en sevımlı polisi gözüme kestirip sıraya girdim....

zeynebe bildi  ingilizce kelımelerı mırıldan deyip onu kontrol masasına oturttum.
önce bana sona zeynoya bakıldı pasaport açıldı bu arada hello mello zeyno başladı mırıldanmaya..

polısss burada ne işin var deyınce ucuz bilet buldum haftaya döneceğim deyip dönüp biletımı de gösterdiğimde geçinnn dedi polis...

koşkoşa geçtik kontrolu hemen gencoyu aradım geçtimm dedim
bu arada kuzen havalanında benı bekliyoo zırt pırt arıyo..

heyoo nidalarıyla kucaklaştık..
Almanya kurallarıyla ünlü..daha arabaya binerken zeyno için bagajdan bı çocuk koltuğu çıkıyor..yoksa yasak cezası büyük..herkes kurallara uyuyor..
bayılıyorum yollara caddelere.....
ama elımde pek resım yok..çünkü almanya dönüşü belleğe atmadan resımler bilgisayarın bozulmasıyla beraber yok olup gittiler anlıyacağınız bir kez daha gitmek şart oldu..10-15resım var elımde okadar.
Biz gittiğimizde cadılar bayramı yaklaşıyodu..bahçeler evler şahaneydi..
evler demişken hayalımde bizimkılerın yaşadığı ev apartman dairesiydi.böle triplex kocaman bahçeli evlerde yaşadıklarını görünce hem şaşırdım hem  bayıldım çok kıskandım:))

neden acaba geri dönmüyorlar sorusunun bende bisürü cevabı.hayat standartları çok yüksek..en güsel evlerde oturup en güsel arabalara biniyorlar..çocuklar en iyi eğitimi alıyor..sağlık sorunu yok..ee daha ne olsun.
Düsseldorfa bayıldım..etrafta şahane italyan dondurmacıları var hatta bigün zeyno yerde 10 euro bulduda koşakoşa dondurma aldık..şahene yeşıllık şehrın içinde tavşanlar....erkenden kapanan mağazalar..özel hayat verilen önem..düzen...herşey bence şahane.

Düsseldorfdan sonra nurnberge geçiyoruz.diğer bayıldığım yer.köy diyolar ama onlara göre köy..gene koca koca bahçeli evler..rahat sokaklar genış kaldırımlar..herşey ınsanlar için..burada zeynep 5 gün yuvaya gidiyor bisikletle gidip geliyorlar kuzenı selımle bayılıyor..istanbuldada bisikletle gidip geliim diyor ama nerde...

gezdiğim gördüğüm almanya çok güsel bi almanya..keyıflı..bence eğlenceli..rahat huzurlu..
1 gün atlayıp kölne gidiyoruz çünkü köln doomu çok merk ediyorum.yollar şahane şehırlerarası yollar çok rahat..köln taksım gb geliyor bana mağazalar kalabalık bi tramvayı eksik.

çocukları aşağıda bırakıp doomun tepesine çıkıyoruz.çıkıyoruz dediysem ölenkolay değil..kan ter içinde kalıyorum....ama manzara şahane bakmaya doyamıyorsun inmek istemıyorsun...

yaramaz kuzenler....:))

kölnden sonrakı ausburga geçiyoruz..alışveriş zamanı..
almanyaya gelip bırkenstock almadan dönmek olmaz..turkıyenın 1/2 fiyatına...2 adet gızeh alıp çıkıyorum mağazadan biride arkadaşım ebruya..
zeynebe bolca nutella alıyorum.burada inanın nutellanın tadı farklı.daha doğrusu tr de yedıklerımız dandık :))

1valızle gittiğim almanyadan 2 valızle dönüyorum...1 eıru culardan birsüürü şey alıyorum aslında herşeyı almak istiyorum ama olmuyor...

kısaca Almanyayı gidip görün aman negerek var demeyın..
bidahakı programımda berlın var..hatta bi yenıyıl düşünüyorum noel pazarlarının olduğu zaman..

gidin..görün..gezin..gelın daha biçok şehrı görmem gereksede almanya görülesibi ülke çünkü bence:)

15 Kasım 2012 Perşembe

SAKIZ ADASI 2

Sabah erkenden kalkıyoruz...
kahvaltıya iniyoruz Chıos Khandrısın kahvaltısı gayet türk bizim otellerin kahvaltısına benziyor avrupa otellerinin kahvaltısı gb değil mutluyum....:))bence adadakı en iyi otel...yunanıstandada şb leri varmış...

bol  peynır, zeytin domates salatalık ve çeşit çeşit reçeller...yoğurt kompostolar......

ama maalesef demleme çay yok sallama yada nescafe.gençer çok mutsuz bu yüzden o nescafe ile yapıyor kahvaltısını ben önce çay sonra süt içiyorum adada süt yoğurt peynır pek lezzetli........

kahvaltıdan sonra zeynep otelin havuzuna girmek istiyor .10-15 dakıka oyalanıyor havuzda...
sonra minnak aracımıza atlayıp zeynebe SPRIDER mağazasından bikaç sweetshırt alıyoruz ve yola çıkıyoruz.

ilk durağımız KARFAS PLAJI..yola çıkıyoruz ........okuduğumuz yazılarda erken gidin plaja gidiyor varıyoruz.karfası akyakaya benzetiyoruz...tiipik bi ege yaz kasabası.....arabamızı parkedik plaja iniyor şezlong beğeniyoruz..
şezlongcu amca geliyor 2 şezlong-1 şemsiye 8 euro..1 saat kalıp gidicez diyoruz 4 aeuro veriyoruz ..
deniz güsel biraz soğuk çeşme gibi alışığım zeyneple gençer plajda oynuyorlar keyıfle yüzüyorum....

denız kum güneş üçlüsünü  seviyoruz:))

yola çıkıyoruz önce SPAR markete uğrayıp bişiler alıyoruz..havalanı ile burun burunayız..uçaklar gidiyor..geliyor..yollar boyunca şu anıtlardan dolu yollar..ilk durak AVGONYMA...
assosa benzettip çok beğendiğimiz bir köy..taş evler manzara harıkayangın buradanda geçmiş ..hala ağaça yanığı kokusu ..çok üzülüyoruz...
köyde yemek için oturuyoruz..
ıspanak et tabiki greak salata patates ve z.yağlı dolma istiyoruz.
ıspanak bildiğimm mücver çok güsel pişirilmiş.

dolma fena değil et burada çok ucuz gençere kocaman bi et geliyor...istanbula göre çok ucuz yemeğin tekkötü tarafı gelen arılar..onlar içinde bi baharat yakıyorlar masaya............
incir ağacından bol bol incir yiyorum...AVANATOS en çok görmek istediğim yerlerden biri ama yangından dolayı otarafa gitmemize izin vermiyorlar:((gidemediğimiz AVANATOSUN uzaktan resminiçekip yola çıkıyoruz...

yol boyunca yanmış ağaçlar ..gezinen bizim gb türk aileler birbirimize öneriler veriyoruz......

bisürü köyden geçip VRONTADOSA geiyoruz ..burasıda bi sahıl köyü zeyneple ben denize giriyoruz...gençer sahılde cafede oturup bişiler içip bizi izliyo....
denniz burada kum değil çakıl nefret ediyoruz sırf zeynep için giriyorum denıze çok çok güzel ama çakılda yürümem imkansız düşe kalka girip düşe kalka çıkıyorum denizden............

denızden çıkıp giyinip dondurmalarımızı yiyip değirmenlere doğru yola çıkıyoruz...
egenın bence en büyük sembolu değirmenler buradada harika ..
deniz kenarında bisürü değirmen..bi çoğunda restorasyon var.zeynep şövalye modunda değirmenlere karşı savaşan SANÇO PANYOYUM diyip duruyor...çok keyifli ada tatilinde bi çocuk için en eğlenceli yer değirmenler.....

akşam olmak üzere minnak arabamıza binip otele dönüyoruz..akşam  yemek ve dışarı çıkma zamanı

14 Kasım 2012 Çarşamba

GEMI İLE YUNAN ADALARI-SANTORİNİ

ve Santorını..hanı hep şu resimlerime hayran hayran baktığımız vaybe dediğimiz ada....
gemideki herkes Santorınıyi bekliyor..

sabah 09:00 da gemının 3. katında toplanıyoruz botlarla adaya geçeceğiz.Santorınıde  liman yok volkan patlaması olayından dolayı..biyere iskele gb bişii yapmışlar iskele yapılacak gb değil çünkü.
motorlara binip adaya yaklaşırken tepede yaşam dışında hiçbişii yok diye düşünmeden alamıyor insan kendini...

motorlardan inilince yukarı yerleşime çıkmak için 3 yolumuz var..
ya eşeğe binilecek.ya merdivenler tırmanılacak..yada telefirik.
bizler tabiki telefiriği tercih edip 4 er kişilik telefiriğe atlayıp muhteşem manzara eşliğinde tepeye çıkıyoruz.

manzara şahane..
hani hiçbitura katılmadık dedimya gene katılmıyoruz ne gerek varsa zaten şu turlara .........

meşhur köy Oıa gitmek için otobüse binmeliyiz.ama önce tepeden bi izliyoruz Santorınıyı harıka gözüküyor.
bir arkadaşımın tabırıyle 10ar kg lık beyaz*mavi boya harıkası..
evet öle .....bu adayı böle pazarlamak harıka ötesi bence...
manzaraya doyamamak bembeyaz heryer.alaçatı bodrum karması buradada devam ederken bayıla bayıla geziniyoruz.

diğer yunan adalarında olduğu gb buradada eşek pek meşhur..ve galiba en çok fotoğrafı burada çekiyoruz. fotoğraf makınası..telefon..ıpad...ne bulursak çekiyoruz....
otobüsler tıklım tıklı herkes oıa ya gitmek için koşturuyor...buradada yollar dar ve kavıslı..ve çok çorak..bozcada ada geldi aklıma orada........

yolboyunca şapeller....hergördüğümüz mavı kubbeye hah geldik mi diyoruz ve köye varıyoruz

dar beyaz sokaklar..takılar..tokalar..turıstler.....çoluk çocuk ve tabii eşekler...ve kokuları.....
biyerde gezinirken aslında bi evin çatısındasınız..yada balkonunda enteresan evler...enteresan bi düzen..burada olsam yaşlanmam düşünceleri.herakşam bi 70 lik muhabbeti...

bu arada adada pek çok sanat galerisi de mevcut gezebildiğimiz kadarını geziyoruz..
aslında planda plaja gitmek de vardı..siyah kumlu plajı çok merak ediyorduk ama santorını öle güsel ve öle gezilesiki plaja gidemiyoruz..bide uzak kalıyor
2 otobüs yapmamız lazım..ve gemiye dönmek içinde motor saatleri belli.

önce santorınıde PİTTA yiyoruz.bizim dönep pidesininn içine et tavuk yada vegetaryan yapıyolar fena değil..amafazla soğanlı idi..

ve sonra tabiiki dondurma buradada dondurma harika..ama almayadakıler kadar değil:))

bu yazıyı yazarken farkediyorumki asıl süper resimler ıpad de kalmış :((

koştura koştura teleferiğe binip aşağıya iniyoruz..free shopa girip alışveriş yapıyoruz çikolata alamıyoruz çünkü biizim buradan rota çeşme...ve hava çok sıcak .........ama Santorınıyı kesınlıklebır kez daha gelmelı olduğumuza karar veriyorum

adaya veda ediyoruz..hoşçakal deyip gemiye çıkıp akşam yemeği için hazırlanıyoruz..
gemide son akşam yemeği..
paskal buzdolabımızı kilitlemiş..
giyinip yemeğe gidiyoruz..yemek ,,showw uyku ve ertesi sabah alsancakta uyanıp...gemı ile yunan adaları turumuzu başladığımız yerde bitiriyoruz.

gemi ile tatil: entersan..herkesin belki hayatında 1 kes yapması gereken bir tatil şekli..
çocuk için inanılmaz heyecanlı bi serüven.......

gemide herşey var....ne aç ne susuz kalıyorsunuz..sadece demleme çayı özlüyorsunuz..gençer çeşmeye geçer geçmez çaya verdi kendini....

her sabah başka limana uyanmak..çok heyecanlı..yenı yerler yenı yenı dostluklar ediniyorsunuz....

11 Kasım 2012 Pazar

GEMİ İLE YUNAN ADALARI -MYKONOS

Rodos sonrası gemideyiz....gece eğlence yeme içce uyuyoruz sabah hooop Mykonosda uyanıyoruz..liman şehrın dışında otobüsler ile Mykonos merkeze bırakılacağız....
bu arada biz gemının düzenlediği turlara katılmayıp kendimiz gezmeyi tercih ediyoruz.
herkesede bunu tavsiye ediyorum..Tura vereceğiniz parayı kendinize harcayın az bi ingilizce ile bile çok rahat gezebilirsiniz ki zaten etraf çok türk dolu ve ada halkı yardımı çok seviyor azda olsa türkçe biliyor..
bide zaten gemıden çıkarken adalar ile tüm harıtalar ve bilgilerde veriliyor....
sabah 09:00 otobüse binip 5 dakikada mykonosdayız...otobüsten inice burası gece yaşayan bir şehir gündüz pek gezen olmazdensede etrafta gezen çok turist var...
plaja gidersenız anıden biri gelip öpebilir diye uyarılıyoruz ..çünkü buraya tatile gelenler çok rahat:)ve sankı ada buram buraam içki kokuyor....

şehrın içine yürüyoruz...alaçatı-bodrum arası bişii mykanos..beyaz-mavi ağırlıkta..bolca restaurant adalarda taverna diyorlar kendilerine..venedik evleri...değirmenler..minik ama çok güsel pazarlanan bir ada....

adanın içine geziyoruz mutlaka plaja gidin diyorlar..plaja gitmek için otobüsler var hanı eski 303 lerde vardıya onlarna allahım ne kalabalık..e öğlen 14:00de işyerleri kapanıyor halkda plajda.))
dar ve sadece 1 arabanın geçeceği yollardan geçiyor otobüsümüz kişi başı 1.20 euro otobüs...paradıse beache gidiyoruz biz..bakalım hakkaten cennetmi?

plaj süpper....deniz şahane ..ama asıl olan konsept..hanı bizde çeşmede bi beach yapıyolar aman şezlongu satalım kazıktan bide hamburger satalım mantığı yok..
bikere en az 10 tane tuvalet,20 tane duş var daha ne olsun..
restaurant tarafı şahane..pizzada var hamburger..meyvede ve sulu yemekte markette..kısaca herşey düşünülmüş..herçeşit içki yiyecek mevcut....
saatlerce kalılanbilir beachın arkası aynı zamanda otell.otel dediğim odalar var geceliği 40-50 euro ..klimalı klimasız fark ediyor..dedimya adada çok rahat herhes özellikle gay lerin tatili için süper..rahatça , stressiz hzuurla tatillerini yapıyorlar..
deniz süper ilayda ve Zeynep ve tabii bizde denizden çıkmak istemıyoruz..
17:00 gb plajda sabaha kadar sürecek olan partı başlıyor ve tabii içkilerdesu gb akmaya..
bizde çocuklarla olunca yeter gari deyip plajı terkedip otobüs durağına ulaşıp şehre dönüp venedık evlerının orada güneşi batırmaya gidiyoruz....

Mykanos bildiğiniz çorak bir ada..bol şapelli..bol yeldeğirmenli....ama adayı öle bi pazarlıyorlarkıı ..böle ağzımız açık bakıyor ve bizim turizme göndermeler:)) yapıyoruz..

adayı çok seviyoruz...gezmeye doyamadan yine gelecek ben diyip  gemiye dönüyoruz...

8 Kasım 2012 Perşembe

GEMİ İLEYUNAN ADALARI-RODOS

çeşmeden çıktık..alsancaktayız..arabayı bırakıp limana varıyoruz..çook sıcak,liman kalabalık...şansımıza bi problem var 2 saat geç biniyoruz gemiye..ama gemıye geçince herrşey unutuluyor..sıcak..ayakta beklemek........

diğer cruıse gemilerine göre bizim gemi oceans majesty arkadaşın deyımıyle tam bi kakalak!!  ama genede herşey var düşündüğümden çok daha iyi...5 günü geçireceğimiz kamaramız....6.katta buzdolaplı..masalı..gardolaplı....ranzalı gayet hoş....

gemide ilk iş odaya yerleşip canyeleği tatbıkatına katılıyoruz..sonra kaptanla tanışma kokteyli..Gayet keyıfli buarada yoldayız gece..sabah rodosdayız..şansımıza dalga yok gece hiç etkilenmiyoruz..burada akşamları eğlenceleri şovlar..canlı müzik kumarhane herşey düşünülmüş.
bi kart alıp limitsiz içkiden faydalanabiliyorsunuz yolculuk boyu..alkollu yada alkolsuz...
kamaramıza bakan paskal oda filipinli...çok candan günde 3 kez odayı düzenleyip temızleyecek..biz gelmeden yatakları hazırlayacak felan Süpper daha ne olsun....
sabah rodosa uyanıyoruz..kale şehri şovalyelerin şehri....

gemiden çıkarken pasaportlarımız alınıyor bize giriş çıkış kartları veriliyor dışarda polis soruncada kartları gösteriyoruz.limandan çıkıp kalenın içine giriyoruz zaten kalenın içinde herşey..nasıl bukadar güsel korunmuş şahane..dün akşam İlaydayla tanışmıştı Zeynep onlarla karşılaşıp , tanışıp geziye beraber devam ediyoruz..taşlı kaleyolları..heykeller..rodos şövalyeleri..ve kaleden çıkınca bi avrupa kenti gb rodos

...kaleyı  geziyoruz..hava çok sıcak süper bi dondurmacı bulup dondurma yiyoruz...plaja inelim diyoruz casıno rodosun oradan girebilirsiniz diyor rodos halkı 10-15 dakka sonra plajdayız......
beach çok kalabalık buradada 2 şezlong 1 şemsiye 8 euro..arkamız oteller..Zeyneple İlayda atlıyolar denize deniz bodrum denizi gb çok güsel ama sırf kum değil..çakıl-kum olayı hariç çok seviyorum denizi.

rodos da sakız adası gibi.yemekler çok yakın..plaj dönüşü gemıye gitmeden çokda yemeyelim diye birer girit salata yiyoruz.....salata nefıs bence..gayet doyurucu..yalnız dönüşte zeynep sapan diye tutturuyor..burada deli gb tahta sapan var heryerde..delirtiyor bizi yorgunlukta var tabii e alıyoruz...

kısaca rodos..şövalyeler adası..deniz süper..her ülkeden insan var..bi yaz 2-3 günlüğüne uçakla direkt gidilip tatil yapılabilir..bütün mağazalar var..zara..mango.body shop.marks&spancer..kısaca yok yok..burada da bankalar 14:00de kapanıyor....bunları gördükçe bi bankacı olarak 19:00da işden çıkmaktan hatta erken bile 19:** nefret ediyorummm...

rodosta bol bol yürüdük..2 kişiysenız motor kiralayıpda gezebilirsiniz......esnaf gayet sempatık...yemekler güsel deniz güsel daha ne olsun..
gemıye dönüp dinlenip rodos a el sallayıp gene görüşmek üzere vedalaşıyoruz...

ve gemiye dönüş....arkadakı maalesef bizim gemi değil:((

19 Ağustos 2012 Pazar

SAKIZ ADASI 1

SAKIZ ADASI...

sabah otelden çıkıp doğru çeşme limana.
inanılmaz kalabalık bayramın ilk günü ve galiba hepimiz bu bayramı SAKIZDA geçireceğiz...

pasaporttan geçip feribota giriyoruz.
hava inanılmaz çeşmede 2 gündür fecii dalga var feribotun yarısı ıslanıyor.....
paldır güldür ıslak ıslakk hoop sakızdayız.

Limana bizi karşılamaya gelecekler aracımızı alacağız.
aman allahım hayal kırıklığı minnak miniminnak bi chevrolet şaka gb.
alıyoruz arabayı otelımız Chıos Khandrıse gidiyoruz ki otel süper seçim.
oteldeki diğer türklerle konuşunca çok şanslıyız kimse araba bulamamış galiba son arabayı biz almışız..100 euro vercez günlüğüne desek hemen diyip alıcaklar oderece :)

arabaya atlayıp haritaları kapıp yola çıkıyoruz.ilk durak pirgi..1980 ler yaşanıyor sankı şehirde çok ilginç evler surların kalelErin içine kurulmuş ve ilginç bi boyama tekniği ile boyanmış evler..
ve o harika 1300 lerden kalma klise....
Pirgi mutlaka gezilesi görülesi dolaşılası bi köy.arabanızı bırakın ve yürüyerek dolaşın....

sırada Mesta var mestaya giderken yangını görüyoruz sakız yanıyor..aslında dün başlamış yangın adanın yarısı neredeyse yanmış..ağaçlar yanmış devrilmiş biyönde polis gitmemize izin vermiyor geri çeviriyor..
itfaıye helikopterleri havada ama sönecek gb değil rüzgar inanılmaz yoğun...

Mestada P irgi gibi tarih  dolu dar sokakları ilginç evleri ile görülmesi gezilmesi gereken bir köy..pirgiden az  biraz daha modern gibi ama aslında hava aynı hava....

mestadan çıkıca yangın güzergahından dolayı  polis yolumuzu değişiriyor...daha güneye gideceken Lithının limanıda buluyoruz kendimizi.

burası  bence vasat bi köy çok çekmiyor bizi yemek  yiyelım diyorus.meşhur girit salatası balık karıdes patates sipariş ediyoruz,balığı beğenmıyor genco diğerleri fena değil ve bence yemek çokda pahalı değil istanbulla fiyatlar aynı çeşmeden ucuz geliyor bana balığı beğenmediğimiz için parasını almıyor üstüne birde kahve ikram ediyorlar...

diğer köyleri gelip otele ulaşıyoruz..duşumuzu alıp dışarı atıyoruz kendimizi.chıos limanı alaçatı gb inanılmaz kalabalık yürünmüyor oturulmuyor çoğunluk türk otele dönüyor ve yarın için dinleniyoruz.

16 Ağustos 2012 Perşembe

HAYAT

HAYATINIZIN anlamı nedir.......

ben yaşamayı seviyorum..gülmeyi..eğlenmeyi..yemeyi....ama galiba en çok yenı yerler görmeyi keşfetmeyi..

hamileyken Gencomla 12 günde 3200 km yol yapmış ,İstanbul dan başlayan yolculuğumuz Antalya,kaş , kalkan fethıye patara saklıkent marmarıs Gökova akyaka izmir çeşme ......diye devam etmiş yukarıya ayvalık altınoluk  çanakkale yapıp tekırdağ üzerinden dönmüştük.

Zeynep yanı kızımın böylelikle anne karnında tatilleri de başlamıştı........

hayatımın tam anlamını bulduğum kızımla türkiye içinde bi çok yer..yurt dışında ..kıbrıs..prag..almanya..budapeşte..ve yunan adalarını keyifle gezdik.yakında başka yerler geliyor.....
hayatınızın anlamını bulmanız dileğiyle....

zeynep köln*doom selim ile..............